هویت گذاری حدود ۴۱۰ هزار راس دام در خوزستان  

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ۴۰۹ هزار و ۹۰۰ راس دام سبک و سنگین استان به منظور مدیریت سرمایه ملی هویت‌گذاری شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالامیر نیرومند معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در اجرای طرح ملی هویت‌گذاری دام، ۴۰۹ هزار و ۹۰۰ راس دام سبک و سنگین استان به منظور مدیریت سرمایه ملی هویت‌گذاری شد.

او با بیان اینکه طبق قانون، هویت‌گذاری انواع دام سبک و سنگین در تمامی واحد‌های دامداری صنعتی و سنتی کشور اجباری است افزود: همه دامداران باید نسبت به هویت‌گذاری دام‌ها اقدام کنند.

نیرومند بیان داشت: تاکنون حدود ۱۴۷ هزار و ۱۰۰ راس گاو، ۷۰ هزار راس گاومیش، ۴ هزار و ۵۰۰ نفر شتر، ۱۴۰ هزار راس گوسفند، ۴۸ هزار راس بز و حدود ۳۰۰ راس اسب در خوزستان هویت‌گذاری، و در سامانه مرکز اصلاح نژاد کشور نیز ثبت شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: تهیه آمار دقیق از دام، تسهیل در برنامه‌ریزی بهداشتی از جمله تامین واکسن و دارو، ساماندهی حمل و نقل و فروش دام، انجام برنامه‌ریزی در خصوص میزان تولید گوشت قرمز و شیر و سایر فرآورده‌های جانبی انواع دام، انتخاب برترین‌های ژنتیکی در استان، تسهیل و افزایش سرعت در دریافت تسهیلات بانکی و امور بیمه‌ای و برنامه‌ریزی برای تامین و تولید علوفه مورد نیاز دام از مزایای این طرح است.

انتهای پیام/م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.